ترند های سئو در سال 2024

صرفا داشتن یک وب سایت کافی نیست! برای دیده شدن وبسایت شما نیاز به اقداماتی می باشد که امروزه آن را سئو  می نامند. در واقع سئو شامل مجموعه ای از تکنیک ها و استراتژی های می باشد که رتبه سایت شما را ارتقاء میدهد.
ترند های سئو در سال 2024

صرفا داشتن یک وب سایت کافی نیست! برای دیده شدن وبسایت شما نیاز به اقداماتی می باشد که امروزه آن را سئو  می نامند. ترند های سئو در واقع شامل مجموعه ای از تکنیک ها و استراتژی های می باشد که رتبه سایت شما را ارتقاء میدهد.

این نتایج برای اشخاصی که قصد سئو بهتر سایت و کسب تجربه حرفه ایی را دارند بسیار مفید و با ارزش می باشد زیرا که یک تیم خبره حاصل 365 روز  از  تجربیات به دست آورده را در اختیار ما قرار داده است تا عملکرد بهتری  برای وبسایتمان داشته باشیم.

در ادامه به موضوعات متفاوتی چون هوش مصنوعی، لینک سازی و… می‌پردازیم.

اهمیت تجربه، تخصص، اعتبار و  قابل اعتماد بودن (EEAT)

یکی دیگر از مهم ترین و با ارزش ترین آپدیت های گوگل، اعتبار سنجی محتوای نویسندگان در وبسایت ها می باشد. برای تعیین این ارزش گوگل از  دستورالعملی به نام EEAT استفاده می کند. این کلمه مخفف تجربه، تخصص، اعتبار و اعتماد است. الگوریتم های گوگل در پس زمینه نتایج جست و جو این چهار عامل را  بررسی و اجرایی می کنند و برای هر نویسنده ارزش از لحاظ محتوا قائل می شوند.

در واقع گوگل انتظار دارد محتوای نویسندگان واقعی و از صحت بالایی برخوردار باشد. اعتبار و اعتماد به یک مقاله  نیاز به منبع معتبر و شفاف سازی مقاله برای الگوریتم های گوگل  است.

به همین منظور نمیتوانیم به سادگی در رابطه با مطالبی که  از علم آن محروم هستیم  یا اطلاعی از آن نداریم، بدون هیچ منبعی و یا تحقیقی  آن را بنویسیم و منتشر کنیم، زیرا گوگل نسبت به این موضوع حساسیت نشان داده و سعی می کند محتوایی را که از اصالت و منبع معتبری پی روی می کند را رتبه بندی کند.

ترند های سئو در سال 2024

هوش مصنوعی

با اینکه هوش مصنوعی دنیا را تکان داده است، با این حال میتوانیم آن را یک فرصت و یا یک تهدید دانست. می توان این موضوع را بهتر توضیح داد به این شکل که تولید محتوا با استفاده از هوش مصنوعی به طور مکرر باعث میشود تا ما شاهد بارها محتوای تکراری  باشیم، بهتر که توجه کنیم متوجه می شویم که اگه بر هوش مصنوعی تکیه کنیم شاید شاهد تخریب صفحات وبسایتمان باشیم. استفاده صحیح از هوش مصنوعی نیازمند تکنیک و سبک خاص خود می باشد که در بیشتر مواقع به آن توجه نمیشود و یا بر اثر تنبلی و پیشبرد کار  به هوش مصنوعی تکیه می کنیم.  

نحوه صحیح استفاده از هوش مصنوعی عبارت اند از :

  • از هوش مصنوعی به عنوان یک ویرایشگر استفاده نمایید.
  • از هوش مصنوعی به عنوان یک خلاصه نویس استفاده نمایید.
  • از هوش مصنوعی برای یافتن ایده و یا پیدا نمودن یک تیتر استفاده نمایید.
  • از هوش مصنوعی برای ایجاد جدول استفاده نمایید.
  • از هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار برای راهنمایی استفاده نمایید.

البته برای جمع‌بندی باید گفت، این هوش مصنوعی نیست که مشاغل سئو کاران را  به خود اختصاص میدهد بلکه قدرت در انسان و ابزارات نهفته است. بنابر این استفاده از ابزار ها تکنیک های لازم و نیاز به خود را تخصیص می دهد.

ترند های سئو در سال 2024

ترند های سئو تمرکز بر روی  سیگنال های کاربر

گمان زده می شود که گوگل به شدت از سیگنال های کاربر  برای رتبه بندی محتوا تکیه می کند و نه فقط برای تحلیل محتوا های موجود در سایت. البته که این سیگنال ها به قدری پیشرفته هستند که از رضایت کاربران خود مطلع می شوند. این موضوع می تواند به خوبی برایمان شفاف باشد که برای سئو سایتمان ، پس رضایت کاربر هم  از اولویت بالایی برخوردار است.

دیگر مباحث مهم این موضوع بک لینک های فیک می باشد. مدتی پیش یک شرکت عینک فروشی برای جذب مخاطب از بک لینک های فیک در مقالات و صفحات خود استفاده می کرد تا زمانی که گوگل به خوبی از  آن مطلع شد و به سرعت رتبه بندی سایت را از آن گرفت. به یاد داشته باشی، گوگل به طور مکرر در حال تجزیه و تحلیل نحوه تعامل کاربران در یک صفحه اینترنتی می باشد.

نحوه صحیح برای بهینه‌سازی

  • بررسی کاربران نسبت به مدت زمانی که در صفحه شما حضور دارند.
  • بررسی نرخ کلیک لینک های موجود در سایت شما.
  • محتوا را متناسب با نیاز کاربر قرار دهید.
  • کلمه کلیدی مناسب بیابید.
  • سکشن مناسبی برای کاربر به منظور سؤال و جواب ایجاد کنید.
  • از جلوه های بصری و گرافیکی به منظور زیبایی وب سایتتان استفاده نمایید.
  • استفاده از عناصری همانند نظر سنجی به منظور تعامل با مخاطب.

بهینه‌سازی و هدف  از جست و جو

یکی  دیگر از عوامل همیشگی رتبه بندی  گوگل، بررسی هدف  در جست و جو است. به عنوان مثال شما به دنبال “بهترین کفش دویدن” هستید و بدون شک انتظار دارید لینکی را که باز کرده ایید، لیستی از کفش های ورزشی برتر را برای دویدن به شما نشان دهد. اما در واقع وارد صفحه محصولی می شوید که فقط یک جفت کفش ورزشی برای دویدن را می فروشد.

به احتمال زیاد صفحه را ترک می کنید و وارد لینک دیگری می شوید که این کار باعث می‌شود نرخ پرش لینک اول افزایش پیدا کند و نشانگر این است که با هدف جست و جوی شما مطابقت ندارد. این بدان معناست که گوگل با استفاده از این الگوریتم لینک هایی که  مطابقت ندارند و نرخ بالایی از پرش به دست می آورند را در اولویت قرار ندهد بلکه به لینک های اولویت بدهد که مورد نیاز کاربر باشد.

ترند های سئو در سال 2024

نحوه بهینه‌سازی هدف جست و جو

  • استفاده از ابزاری که میتواند به شما کمک کند همانند Semrush.
  • با استفاده از تجزیه و تحلیل نسبت به کلمات کلیدی.
  • بررسی  کلمات کلیدی نسبت به هدف جست و جوی مخاطبان و کاربران.

شبکه های اجتماعی

اصولا اکثر مردم اگر نیازی پیدا کنند یا سوالی برایشان پیش بیاید، ابتدا در گوگل آن را بررسی می کنند و سپس اقدامی را انجام میدهند. همچنین بیشتر مردم  وقت زیادی را صرف فضاهای مجازی می کنند. به طور مثال اینستاگرام به یک منبع برای تبلیغات صنایع مختلف و انواع کسب و کار ها  کوچک و بزرگ تبدیل شده است. با اشتراک گذاری شبکه های مجاز در وب سایتتان راه های بیشتری برای مخاطبان خود قرار دهید تا به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند که این عامل از لحاظ الگوریتم های گوگل باعث کسب رتبه در لینک ها میشود.

آینده سئو در 5 سال و 10 سال آینده

به احتمال زیاد در پنج تا ده سال آینده، شاهد سیر تکامل سئو ثابت خواهیم بود. ما در 10-15 سال گذشته شاهد نوآوری های عمده ای در این فناوری بوده اییم مانند نرخ کلیک، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، الگوریتم ها و… با این حال استفاده کاربران از موتور جست و جو تغییر چندانی نکرده. اما گمان ها به این گونه می باشد که گوگل با یک سیستم قدرتمند تری بعد از یک مرخصی باز خواهد گشت.

در  پایان این مقاله باید ذکر کرد این نوشته توسط تیم بک لینکو و گروه سمراش  گردآوری شده است و به مدت یکسال آنالیز و بررسی برای آن زمان گذاشته شده است و از لحاظ اعتبار برای گوگل از ارزش بالایی برخوردار است.

آژانس دیجیتال مارکتینگ تیامیر همواره می کوشد تا از اخبارات مرتبط با دنیای دیجیتال مطلع باشد و همیشه بهترین را به شما ارائه دهد. تیم متخصص تیامیر با تجربه چندساله خود در راستای طراحی سایت، سئو و بهینه‌سازی سایت هم اکنون در خدمت شماست تا با مشاوره رایگان خود بهترین را خدمت شما ارائه کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از خدمات تیامیر با ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری

اسکرول به بالا